vrijdag 4 oktober 2013

Een hele hoop lekkers ...

Ik zag net dat het bijna een maand geleden was dat ik hier nog iets verteld had. Reden? Volgens mij een hoofd dat veel te vol zit met allerlei dingen, het ene al leuker dan het andere. Maar goed, langzaam aan komt er rust in mijn hoofd, welgekomen rust.

Jullie hebben van mij dus nog allerlei lekkers te goed, want ondertussen zijn we op de avondschool al 3 lessen verder. Zo stond er in lesweek 2 cakebeslag op het programma. Weer waren er verschillende soorten, zoals chocoladecake, amandelcake, appelcake, ... Ik koos voor de 'thee-pistachecake', ik zocht in het recept naar de thee, maar deze vond ik niet. In de les bleek dat de naam komt van iemand die deze naam gekozen heeft, omdat deze cake goed gaat bij een kopje thee. Deze cake werd afgewerkt met suikerglazuur en marsepeine bloempjes.


 





De 3de week was het de beurt aan het soezenbeslag. Profiterollen werden het bij mij (helaas geen foto, maar ik maak ze zeker opnieuw en dan volgt er wel nog een foto), de anderen kozen voor soezen of eclairs en er was zelfs één iemand zo 'dapper' om de negerinnentetten te maken, wat achteraf bekeken serieuze caloriebommen bleken te zijn.


 

Deze week maakten we 'halfzachte degen'. Het werden 32 broodjes, gevuld naar keuze (rozijnen, verschillende noten, chocolade, zelfs spek en gerapste kaas) en ook de afwerking was naar eigen 'goesting' (niets, sesamzaadjes, maanzaadjes, ...). Persoonlijk vond ik dit een hele leuke les, we leerden zelf het deeg maken. Wat (om eerlijk te zijn) toch enige inspanning vraagt, maar heel fijn om te doen. En zeker voor herhaling vatbaar.

 
 
 
Gelukkig heb ik vele vrijwilligers die me helpen met dit lekkers op te eten, anders kan het wel gebeuren dat ge me binnenkort kunt rollen. Dus bij deze, dank u wel mee-eters. ;-)

Wat ik volgende week ga maken, daar hoefde ik niet lang over na te denken, weer één van mijn lievelings-'taarten', namelijke mattentaarten. Ik ben benieuwd :) Het resultaat kan u hier lezen, en voor sommige onder jullie kunnen deze ook geproefd worden.

1 opmerking:

  1. Wederom stel ik mezelf voor als kandidaat.
    Maar amai, die met die bloemen zien superlekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen