zondag 4 mei 2014

Nieuw leven ...

Ik hou van dieren. Vroeger hadden wij een halve boerderij, waar de kleuters van het schooltje naar konden komen kijken.
 
Nu heb ik enkel nog 2 kippen (voorlopig). En hoewel vele mensen het raar vinden, hebben de mijne namen. Ik vind dat gemakkelijk, als ze ontsnapt zijn moet ge niet gewoon 'Kom Kip' roepen, maar dan kunt ge 'Kom Bertha' of 'Kom Bieke' roepen. Ook praat dat gemakkelijker, alee vind ik.
 
De schoonouders (die hier op nog geen 100m vandaan wonen) hebben veel dieren. Zij hebben een hond, een gans, twee geiten en een hoop kippen. En elk jaar broeden ze (met de machine) eieren uit. Zo werd vorig jaar 'de hoop kippen' uitgebreid met 6 'gewone' kippen en een Mechelse Koekoek (zo'n groot log ding, best grappig om te zien 'bewegen').
 
Ook dit jaar worden er weer eieren uitgebroed. Zo zijn er al 5 kuikentjes die het levenslicht zagen. En hopelijk volgen er nog.
 
Hier zie je de nieuwkomers. De oudste is net geen week oud. En allemaal even schattig.


(sorry van de nogal rode foto, maar dat is het effect van die warmtelamp.)
 
 
Hebben jullie huisdieren ook namen? Of ben ik de enige met deze rare hersenkronkel?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten