zaterdag 5 juli 2014

Regenweer ...

Regenweer is niet altijd leuk.
 
Zo stond ik deze morgen op, het was nog droog en het zag er nog goed uit. Ik plande dus met de fiets naar de stad te gaan. Half uurtje later doe ik de deur open, regen ... Mijn plan om al fietsend mijn boodschappen te doen viel dus in het water. Gelukkige heb ik zo'n lieve moeder die dan eventjes voor taxi speelt, waardoor ik niet als een verzopen kieken terug thuis kom.
 
Maar het regenweer heeft ook voordelen. Zo krijgen de groenten in mijn moestuin het nodige drinken. En ook de kippen krijgen een welgekomen verfrissing.
 
Ook kan je op regenachtige dagen binnen iets doen. Zo werkte ik mijn tas af en ik ben er fier op.
 
De tas, Ida II, had al sneller kunnen klaar zijn, maar ondanks de heel duidelijke uitleg van Elisanna en Fynn in hun boek Mijn tas, is het me toch gelukt om enkele patroondelen verkeerd te knippen en aan elkaar te zetten. Ik had mijn fout al veel langer kunnen opmerken (voor bijvoorbeeld de rits eraan hing), maar mijn logisch verstand was blijkbaar even zoek.
Maar eind goed, al goed.
 
stof en fournituren: Something naais

 
Voor degene die dit boek nog niet hebben aangeschaft, 't is echt een aanrader.

1 opmerking:

  1. En dat zijn we niet van u gewoon he, dat uw logisch verstand even zoek ik. Eind goed, al goed. Het is een mooie tas geworden!

    BeantwoordenVerwijderen