vrijdag 31 augustus 2018

Unfinished Business

Ik nam me begin deze zomervakantie voor om geen nieuwe dingen te maken, maar te recy-kleren en reeds begonnen projectjes af te werken. De lat was gelegd om minstens 3 stuks.
 
Ik had al enkele jaren een kleedje in m'n kast hangen dat ik vroeger heel graag gedragen had, maar door de jaren, was de rek uit de elastiek verdwenen. Maar ik vond het zonde om weg te doen naar de klerencontainer, omdat ik het zo'n leuk stofje vond.
Ik besliste dan maar om er een rokje van te maken. Ik knipte net onder de elastiek, mat wat na (dat het geen scheve rok werd) en zette er een stuk boordstof aan. Een werkje van een half uurtje en nog geen twee euro aan materiaal.


 
Vorig jaar begon ik aan een Odette t-shirt uit La Maison Victor, om een of andere reden kon ik toen niet verderwerken en stopte ik de stof tussen het boek en legde het zo weg. Aangezien ik me ook voorgenomen had wat op te ruimen tijdens het verlof, kwam ik dat boek met stof tegen. En eigenlijk was het niet zoveel werk meer, de mouwen aanzetten en omzomen. En dus deed ik dat op een avond even snel. De stof was een 'teststofje'. Ik maak deze zeker nog een keertje in een 'goed' stofje.
 
 
 
 
Het derde projectje dat ik aanpakte was een rokje, die ongeveer 5 jaar geleden slachtoffer werd van een veel te scherpe sleutel. In het haasten naar het werk, ben ik aan de sleutel van een deur blijven hangen, waardoor er een L-vormige scheur in mijn rok zat. Ik had deze rok al enkele keren bekeken en wat geprutst om deze te maken, maar nog geen oplossing gevonden. Tijdens het opruimen deze zomer, vond ik deze rok ook en legde ik hem in het zicht zodat hij deze keer eens gemaakt werd en hij terug draagbaar werd. Eindelijk is dit gelukt en heeft hij wat blingbling gekregen. Ik stikte een grote zigzag over de scheur en streek een sterretje over de scheur. Deze is nu voor 90% bedekt.
 
 
Tussendoor werkte ik nog wat aan een gehaakt deken, of toch gehaakte lapjes die een deken moeten worden. De helft werd al aan elkaar gehaakt. Dit projectje zal nog eventjes duren voor het volledig af is, ik hoop tegen eind dit jaar.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten